0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Miriam Dalsgaard, Ritzau/Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard, Ritzau/Scanpix

Ifølge en ny rapport har børns sprogkompetencer før skolestart stor betydning for, hvor godt børnene lærer at læse, når de starter i skole.  Arkiv.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny rapport: Udsatte børn har svagere sproglige færdigheder end andre

Hvis forældre er på overførselsindkomst, har deres børn generelt svagere sprogkompetencer end andre børn, når de starter i skole, viser en ny undersøgelse.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det halter med de sproglige kompetencer blandt udsatte børn. Det viser en ny rapport fra TrygFondens Børneforskningscenter, som Undervisningsministeriet har beskrevet på sin hjemmeside.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden