0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Joachim Adrian/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Joachim Adrian/Politiken/Ritzau Scanpix

Man skal passe på ikke at gøre etniske minoritetsbørn til et problem i sig selv, når man vil nedbryde de barrierer, som nogle minoritetsetniske elever oplever, lyder et af rådene fra lektor Bolette Moldenhawer. (Arkivfoto).

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Lektor: Sådan kan skolerne nedbryde barrierer for minoritetsetniske elever

Man skal ikke gøre etniske minoritetselever til et problem i sig selv, og det er vigtigt som lærer at gøre sig bevidst om sine forudantagelser om elevernes evner, lyder rådene blandt andet fra lektor Bolette Moldenhawer.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der er findes mange forskellige svar på spørgsmålet om, hvordan man som lærer og skoleledelse bedst muligt kan arbejde med at kommer de udfordringer og barrierer, som minoritetseleverne oplever, til livs.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu