Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningDet er vigtigt at tage udgangspunkt i, at elever skal have forklaret ting forskelligt. Dagens råd handler om at differentiere sin undervisning.
Lynne Gilberg, efterskolelærer
»Ja, du læste rigtigt. Selvfølgelig skal alle eleverne forstå opgaven, men lad dem, der har forstået den gå i gang med at løse den. I de fleste klasser er der elever, der skal have en opgave forklaret flere gange, og nogle skal have den rigtig mange gange, før de forstår, hvad de skal,« lyder det fra lærer Lynne Gilberg.
Derfor opfordrer hun til:
- Slip eleverne løs, når de har forstået opgaven.
- Giv dig god tid til at forklare den for dem, der har brug for det bagefter.
- Det giver både mere ro til dig, dine usikre elever og dem, der ikke skal sidde og vente på at komme igang.
Er du interesseret i flere gode tips? Så læs gårsdagens fra lærer Anders Peter Nielsen, som opfordrer til at fokusere på timens start og slutning.
Har du et godt tip? Så skriv til redaktion.skolemonitor@pol.dk.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Skriv kommentar