0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Janus Engel/Ritzau Scanpix
Foto: Janus Engel/Ritzau Scanpix
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny Vive-undersøgelse: Dårlige karakterer kan føre til bedre resultater i skolen

En dårlig karakter kan hjælpe elever til at klare sig bedre fagligt i fremtiden, viser en ny undersøgelse fra Vive.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Elever, der får en dårlig karakter i matematik, opnår faktisk bedre testresultater på senere klassetrin.

Sådan lyder budskabet i ny forskningsartikel, som to forskere fra Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, Vive, står bag.

Forskerne har undersøgt effekten af at få en dårlig karakter i matematik i de nationale test, sammenlignet med en lidt bedre karakter.  Og her klarer elever, der har fået karakteren 'meget under middel', sig bedre i senere test, end elever, der har fået karakteren 'under middel'.

Ifølge forskerne bag kan en forklaring være, at lærere, forældre eller eleven selv øger fokus på elevens læring på grund af den dårlige karakter – for eksempel ved at bruge flere timer på lektielæsning.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden