0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Millionerne til at ansætte flere lærere i folkeskolen må ikke pålægges bindinger fra Christiansborg, mener formanden for Danmarks Lærerforening.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

DLF og KL i fælles opråb: Lærermillioner skal gives uden politiske bindinger

I et fælles brev til undervisningsministeren og partierne bag sidste års finanslov opfordrer KL og Danmarks Lærerforening politikerne til at afstå fra at sætte bindinger på næste års milliontilskud til ansættelsen af flere lærere.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Regeringen og partierne bag finansloven for 2020 besluttede sidste år at tildele folkeskolen flere lærere et med et stigende milliontilskud hvert år til og med 2023.

Hvordan pengene konkret skulle tildeles kommuner og skoler, fremgik imidlertid ikke, og aftalepartierne blev senere enige om, at årets tilskud på 275 millioner kom med én betingelse. Kommunerne skal hvert år kunne dokumentere, at pengene rent faktisk er gået til flere lærere.

Nu går kommuner og skoler så og venter på, hvilken model der følger med næste års tilskud på 400 millioner kroner.

I Danmarks Lærerforening og KL frygter man, at politikerne på Christiansborg vælger at øremærke pengene specifikt fremfor at lade det være op til den enkelte skole at vælge, hvordan midlerne bruges bedst muligt.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden