0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix
Foto: Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix

20 års kamp for at fremme elevers læseevner har ikke nyttet. Det spænder ben for al anden læring. (Arkivfoto)

Kan en socialdemokratisk undervisningsminister leve med, at de dårligste læsere ikke bliver bedre?

Svage læseevner er en af folkeskolens allerstørste udfordringer, og det bliver en bunden opgave for Pernille Rosenkrantz-Theil at løfte niveauet. Men nyere historie viser, at det kan blive voldsomt svært.

Nyheder
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

For 26 år siden fik skoledanmarks selvopfattelse et ordentligt hak i tuden.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden