0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Klaus Holsting/Ritzau Scanpix
Foto: Klaus Holsting/Ritzau Scanpix

Mindst 80 procent skal være gode til at læse og regne, og andelen af elever der meget dygtige til begge dele skal stige år for år. Men det går ikke fremad, viser resultaterne fra årets nationale test.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Overblik over nye nationale test: Elever bliver dårligere til at læse og regne

Det går fortsat den forkerte vej med danske elevers læsefærdigheder, viser resultaterne for de nationale test i 2019/20. Heller ikke i matematik går det fremad. Få overblikket her.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Siden 2015 er der blevet færre dygtige læsere i folkeskolen.

Og den udvikling fortsætter, viser resultaterne fra de nationale test for skoleåret 2019/20.

Sammenlignet med året før er andelen af elever, som opnår gode resultater i læsning, faldet på både 4., 6. og 8. klassetrin.

Dermed er der langt til skolereformens mål om, at 80 procent af eleverne skal være gode læsere, og det står i det hele taget skidt til med at leve op til de nationale målkrav.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden