0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Foto: Liselotte Sabro, Ritzau/Scanpix, og Niels Hougaard

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Stefan Hermann og von Oettingen er dybt uenige om brug af Muhammed-tegninger

Det vil være ødelæggende for demokratiet, hvis terrorfrygt får danske lærere til at undlade at vise Muhammedtegningerne i klasseværelserne, mener den ene. Tegningerne krænker og skal ikke vises, mener den anden.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der tegner sig en dyb splittelse mellem to af landets mest prominente skolefolk, når det gælder brugen af Muhammed-tegninger i undervisningen.

Mens rektor Stefan Hermann fra Københavns Professionshøjskole har peget på, at det vil være »et kæmpestort demokratisk og pædagogisk nederlag for samfundet«, hvis vi ikke kan vise Muhammed-tegninger i klasseværelset, lyder der nu helt andre toner fra Alexander von Oettingen, prorektor på UC Syd.

I et opslag på Twitter advarer han direkte lærere mod at anvende tegningerne:

»Kære danske lærer, lad vær med at vise de tegninger. Det krænker og det er farligt. Ytringsfrihed ytrer sig også ved, at man ’ikke’ viser og ’ikke’ siger, selvom man godt må vise og sige! Skolen har sin egen ytringsfrihed!« skriver von Oettingen på Twitter.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden