0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Thomas Gyldal Petersen (S), formand for KL's børne og undervisningsudvalg, vil justere i de fælles mål.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

KL tager livtag med målstyring: Ny justering af Fælles Mål skal give skoler mere frihed

Christiansborgs partier begår en fejl, hvis de bare afskaffer de styringsredskaber, som de tidligere har indført, mener Kommunernes Landsforening. I stedet bør man ifølge KL justere Fælles Mål og kvalitetsrapporterne samt afskaffe nationale måltal, så de ikke opleves som en hindring i skolernes arbejde.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mens partierne på Christiansborg forhandler om at få øget frihed ind i folkeskolen, kommer Kommunernes Landsforening (KL) nu med et bud på, hvordan man løsner tøjlerne om folkeskolen, uden at man vel at mærke slipper dem helt.

KL foreslår, at man afskaffer de nationale måltal og ændrer kvalitetsrapporterne og Fælles Mål, så der bliver mere plads til at drive skole lokalt. Det siger formand for KL’s Børne- og Undervisningsudvalg Thomas Gyldal Petersen (S).

Udspillet er en reaktion på, at der ifølge KL er ved at gå overbudspolitik i at få frihed ind i folkeskolen.

»Lige nu rummer debatten om skolen snuptagsløsninger og fine ord om frihed og selvstyre. Men vi skal gøre det ordentligt, hvis vi skal have mere frihed til opgaven. Der skal være en ramme og en retning for skolen, for at den fagprofessionelle dømmekraft kan blive sat i spil,« siger Gyldal.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolemonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skolemonitor, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden