0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danmark skal hjælpe UNESCO med at belyse konsekvenser af covid-19 på skoleområdet

Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) har oplyst forligskredsen om, at ICILS og UNESCO skal lave undersøgelser af, hvordan covid-19 har påvirket skoleområdet i Danmark. Det sker som en del af en større international undersøgelse.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Covid-19 førte i foråret til skolelukninger landet over, og nu skal to internationale undersøgelser belyse, hvad det betød for skoler, elever og undervisning.

Det har undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) oplyst til folkeskolens forligskreds.

Den ene undersøgelse bærer navnet Responses to Educational Disrution Survey, og den bliver gennemført i samarbejde mellem FN-agenturet UNESCO og IEA, der er en international sammenslutning af forskningsinstitutioner.

Den anden undersøgelse er ICILS, der gennemføres af IEA.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolemonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skolemonitor, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden