0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny følgeforskning: Elevers baggrund afgør skolernes løfteevne

En ny analyse, som Epinion har lavet for Undervisningsministeriet, viser, at skolestørrelse, forældrenes beskæftigelse og uddannelsesmæssige baggrund og elevernes etnicitet i overvejende grad afgør, hvor god en skoles faglige og sociale løfteevne er.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De danske skoler præsterer overvejende på samme niveau, når det handler om at løfte faglighed og trivsel.

Det viser en analyse, som Epinion har lavet for Undervisningsministeriet som led i følgeforskningsprogrammet.

Med andre ord kan forskellene i de forskellige skolers resultater kun i lille grad forklares af, hvad skolerne gør af forskellige indsatser.

Ifølge rapportens konklusion indikerer den nye viden, at de danske folkeskoler »generelt ligner hinanden i forhold til at skabe trivsel hos eleverne og til at løfte eleverne fagligt.«

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden