0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Skoleforsker: Hjemmeundervisning øger forskellen med de dygtige og knap så dygtige

Hvis skolerne åbner for flere elever efter sommerferien anbefaler skoleforsker, at eleverne deles om pladsen og skiftes til at komme i skole, så 6. til 9. klasse ikke fortsat kun skal have fjernundervisning.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Folkeskolens ældste elever fra 6. til. 9. klasse modtager hjemmeundervisning på sjette uge. Men det stopper ikke her. Ifølge både Skolelederforeningen, Danmarks Lærerforening og Kommunernes Landsforening kommer de store børn ikke i skole på denne side af sommerferien, som Politiken skrev mandag.

Selv om fjernundervisning er bedre end slet ingenting, har både Danmarks Lærerforening, Skolelederforeningen og børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) flere gange understreget, at kvaliteten af undervisningen aldrig kan blive den samme som, når elever og lærere er fysisk sammen i skolen.

Ifølge Christian Christrup Kjeldsen, der er lektor og viceinstitutleder for forskning ved DPU og leder af Nationalt Center for Skoleforskning, Aarhus Universitet, står de fagligt svage elever til at blive hårdest ramt af hjemmeundervisningen.

»Der er ingen tvivl om, at de elever, der i forvejen er fagligt udfordret, og som har behov for løbende hjælp, er dem, der bliver ramt hårdest ved det her. Min vurdering er, at det kommer til at øge den faglige forskel mellem dem, der er dygtige og dem, der ikke er så dygtige«, siger skoleforskeren og tilføjer:

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolemonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skolemonitor, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden