0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Skolelukningerne fortsætter til efter påske. Hvad gør vi i mellemtiden med de udsatte børn, spørger lærer Anders Thorsen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Skolefolk skriver dagbog fra karantæneland: Hvad i alverden gør jeg med de socialt udsatte elever?

Skoledanmark er lukket ned, og en ny virkelighed venter. Dette er ottende kapitel i en række dagbøger fra skolefolk fortalt til Politiken Skoleliv.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

»I dag har jeg har arbejdet hjemmefra hele dagen. Min kone arbejder også på en skole og har stået for nødpasning dér. De er særlige, de her hjemmearbejdsdage. Jeg taler i telefon konstant eller sidder i videomøder eller skriver mails og er samtidig omkring børnene. Det er en kunst. Jeg kan godt forstå det pres, der er i børnefamilier rundt om i Danmark.

Det giver mening med noget struktur. Det gør det også hjemme hos os, hvor vi har lavet et skoleskema med vores ældste, som går i 0. klasse. Det trives han godt med, og i dag har vi lavet læsning og lidt matematik.

I morges havde jeg et videomøde med bl.a. min områdechef og afdelingschef. Det fungerer faktisk ok, og videomøder kan noget i denne her situation. Men jeg ville aldrig erstatte dem med almindelige møder.

Vi har stadig fokus på de udsatte børn. Vi er i dialog med dem alle sammen, og jeg vil tro, at vi med flere af dem kan fortsætte, som vi gør nu, hvor vi samarbejder med Socialforvaltningen og ressourcecentret. Men der kan også være nogle, hvor vi er så bekymrede, at vi skal overveje nødundervisning eller andre tiltag.«

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden