0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Høybye Liv / Ritzau Scanpix
Foto: Høybye Liv / Ritzau Scanpix

Der brug for ekstra ressourcer i kommunernes it-afdeling, hvis undervisningen skal være i top.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Brug af digitale læremidler stiger: Men virksomhed oplever træghed i skolernes it-afdeling

Der er efterspørgsel efter digitale læremidler for at få nødundervisningen til at fungere. Men kommuner skal forstat formelt give leverandørerne adgang til håndtering af elevernes data.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Brugen af digitale læremidler er eksploderet under skolelukninger.

Flere forlag har oplevet en massiv stigning og i flere tilfælde en tredobling af brugere. Forlaget Alinea lancerede Sofaskolen, som samlet set har haft 230.000 seere, mens Clio og Gyldendal begge beretter om en tredobling af besøg på deres læremidler.

Det skriver Undervisningsministeriet i en pressemeddelelse.

Forklaringen er, at hele branchen af forlag og virksomheder har givet gratis adgang til deres produkter, så længe karantænen står på.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolemonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skolemonitor, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden