Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Carsten Andreasen / Ritzau Scanpix
Foto: Carsten Andreasen / Ritzau Scanpix

En undersøgende tilgang til litteratur kan øges elevernes læseforståelse og fortolkningsevne. Billedet er et arkivfoto.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny rapport: Undersøgende undervisning øger elevers læseforståelse, læselyst og fortolkningsevne

En undersøgende tilgang med dannelse for øje øger elevernes læsekompetencer, viser en ny omfattende rapport. Og det kræver hverken flere ressourcer eller mere tid at gennemføre.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Udviklingen i danske elevers læseevner er stagneret.

Det viser de seneste resultater fra de nationale test og Pisa, og såvel skolereformens resultatmål og de nationale mål for folkeskolen lader til ikke at blive indfriet.

Men nu er der tilsyneladende fundet en metode, der kan vende udviklingen.

Elever bliver nemlig bedre til at læse og fortolke litteratur, hvis der er en undersøgende tilgang til undervisningen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden