Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jacob Ehrbahn / Politiken / Ritzau Scanpix
Foto: Jacob Ehrbahn / Politiken / Ritzau Scanpix

Mere it i undervisningen og i fritiden kan være årsagen til, at danske elever ligger i top i undersøgelse af 8. klasseelevers teknologiforståelse. Billedet er et arkivfoto fra Nordvestskolen i Helsingør.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Overblik: Resultater fra ICILS 2018

Danske elever scorer højt på teknologiforståelse sammenlignet med andre lande. Her er resultaterne fra undersøgelsen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Bland hovedresultater kan nævnes:

Ud over de generelt opløftende overordnede resultater er der også en række interessante iagttagelser at gøre i detaljerne. Vi kan blandt andet se, at danske lærere i 8. klasse er blevet mere nuancerede i deres indstilling til it i undervisningen:

Der er meget store forskelle mellem pigers og drenges opfattelse af deresegne kompetencer i relation til it og deres forestillinger om et fremtidigt arbejdsliv med it.


  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden