Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Ditte Valente
Foto: Ditte Valente

Kim Stenholm Paulsen kan se en positiv udvikling efter sit første år som skoleleder på Lundehusskolen i Københavns Nordvestkvarter.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Efter et år på udfordret skole: Sådan har skoleleder forsøgt at vende udviklingen

Kim Stenholm Paulsen blev hentet ind til at vende udviklingen på Lundehusskolen i Københavns Nordvestkvarter. Efter et år er karakterer og økonomi i bedring, og faldende elevtal er stoppet. Politiken Skoleliv har spurgt, hvordan han har grebet situationen an i andet afsnit af serien om den udsatte skole.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Den seneste tid har Kim Stenholm Paulsen med jævne mellemrum været på rundtur i Københavns Nordvestkvarter. I børnehaver og til åbne arrangementer med forældre til børn, der skal starte i skole til sommer.

Som skoleleder på Lundehusskolen er det hans opgave at overbevise skoledistriktets forældre om, at hans skole er stedet, hvor deres børn skal dannes og uddannes. Nøglen til, at han lykkes med at genrejse skolen, er, at han får flere elever.

Da Politiken Skoleliv første gang besøgte Lundehusskolen, fortalte skolelederen, at fremgang på tre parametre var afgørende for, om han kunne lykkes. Det vigtigste parameter var antallet af elever, der i årevis havde været faldende. Det samme havde fagligheden, mens underskuddet steg.

Et år efter at han trådte til, er vi taget tilbage for at tage temperaturen på Lundehusskolens udvikling. En udvikling, der begynder med, at skolelederen får overbevist flere forældre om, at deres børn skal bruge en stor del af deres barndom på hans skole.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden