Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Evaluering: Satspuljeintiativ for udsatte børn i skolen har ingen effekt

14 ugers læse- og matematikkursus for udsatte børn gav ingen effekt, viser ny evaluering fra Undervisningsministeriet.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Børn med svag socioøkonomisk baggrund og udsatte børn er blandt dem, der i gennemsnit klarer sig dårligst i den danske folkeskole. Det er én af folkeskolens store udfordringer, blandt andet fordi børns faglige og sociale kompetencer i skolen har indflydelse på deres senere muligheder i ungdoms- og voksenlivet.

Sådan skriver Undervisningsministeriet indledningsvist på deres hjemmeside om en ny evaluering.

Satspuljeinitiativet 'Styrket faglighed' havde til formål at løfte det faglige niveau i dansk og matematik for udsatte børn i folkeskolen.

Det skulle ved 14 ugers læse- og matematikkursus.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden