Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Den danske folkeskole har arbejdet med inklusion i årevis. Alligevel er det svært at finde nogen, der for alvor mener, at inklusionsarbejdet er lykkedes.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny bog om fænomenet co-teaching: Forsker fandt inspiration i Californiens inklusionsarbejde

Efter et længere feltarbejde i Californien giver Janne Hedegaard Hansen i en ny bog indsigt i undervisningsformen co-teaching. Det er ifølge forskeren et af de værktøjer, vi kan tage i brug, hvis inklusionen skal lykkes. Det kræver bare ambitioner fra ledelsen og entusiasme fra lærerne.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selv om inklusionsloven er syv år gammel, møder den stadig jævnligt kritik fra en lang række spillere i skoleverdenen.

Blandt andet sagde undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil for nylig i et interview med Politiken Skoleliv, at inklusionsloven, som blev til under den daværende socialdemokratiske undervisningsminister Christine Antorini, er »skæv«.

»Den måde, man har gennemført den på – på nær de kommuner, hvor man har haft is nok i maven til at kigge på børnene – er gået rigtig hårdt ud over børnene,« sagde ministeren.

Men hvad skal der så til, for at vi i højere grad kan realisere ambitionen om den inkluderende skole?

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden