Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Lærernes kompetencer kan ikke holde trit med den digitale udvikling, hvis ikke vi opruster på uddannelsen, mener Morten Misfeldt. Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Lærernes kompetencer kan ikke holde trit med den digitale udvikling, hvis ikke vi opruster på uddannelsen, mener Morten Misfeldt. Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forsker: Teknologien løber fra lærernes kompetencer

Digitaliseringen af folkeskolen fører meget godt med sig, men lidt sund skepsis er på sin plads, mener professor Morten Misfeldt.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er kommet fart på den digitale udvikling i grundskolen.

Faktisk går det så hurtigt, at vi bør overveje om lærernes kompetencer kan holdte trit med udviklingen, vurderer professor på Institut for Læring og Filosofi på Aalborg Universitet, Morten Misfeldt.

Men lad os starte med det positive. For det er bestemt positivt med den digitale udvikling, understreger han. Digitale læremidler gør det nemlig muligt at strikke en mere varieret og tilpasset læring sammen for den enkelte elev.

»Der er desværre ofte marginalgrupper blandt elever. Altså eksempelvis dem, som er rigtig gode til matematik, og dem som synes, det er rigtigt svært. Ingen af dem har en skoledag, der rigtigt passer. Der kan teknologien tilbyde mere afveksling og mere tilpassede udfordringer for den enkelte elev,« siger Morten Misfeldt til Politiken Skoleliv.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden