Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Giver skoleaftale mere frihed lokalt? Ja, mener Bondo. Nej, mener Hjortdal

Lærernes og skoleledernes formænd er enige om, at det giver stabilitet omkring folkeskolen, at en bred vifte af partier bakker op om en ny aftale. Men når det kommer til selve indholdet, er de ikke enige om, hvorvidt det er godt eller dårligt nyt for folkeskolen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Frihed.

Selv om ordet optræder 15 gange i den skoleaftale, som politikerne landede onsdag morgen, så giver de konkrete tiltag i aftalen ikke ligefrem øget frihed til skolerne ude lokalt.

Sådan lyder konklusionen fra Claus Hjortdal, som er formand for Skolelederforeningen.

»Den store lokale frihed er blevet oversolgt rigtig kraftigt. Den eneste frihed er, at skolelederen kan indstille til kommunalbestyrelsen, om man vil have to timers mindre undervisning i 4.-9. klasse,« siger han med henvisning til, at det på mellemtrinet og i udskolingen fremover bliver muligt at konvertere op til to timers understøttende undervisning til tolærerordning.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden