»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre,« mener Thomas Medom (SF).
Foto: Pressefoto

»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre,« mener Thomas Medom (SF).

Nyheder

Aarhus stopper forsøg med omstridt målemetode

Rådmand Thomas Medom (SF) har besluttet at stoppe forsøget med UiL-metoden, der skal måle elevernes personlige og sociale kompetencer.

Nyheder
FOR ABONNENTER

Det skal være slut med at måle de aarhusianske skoleelevers selvtillid, kreativitet og empati.

På et møde onsdag besluttede Børn og Unge-rådmand Thomas Medom (SF) på baggrund af en evaluering, at kommunen ikke vil fortsætte forsøget med måleredskabet UiL (Udvikling i Livsfærdigheder).

»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre. Der er blandt andet tvivl om værdien, tidsforbruget og opfølgningen på materialet,« oplyser han i et skriftligt svar til Politiken Skoleliv.

UiL-metoden har de seneste måneder vakt debat. Ideen med projektet er at skabe et værktøj, der kan styrke fokus på børnenes personlige og sociale udvikling for blandt andet at forhindre, at så mange elever bliver overraskede over, hvor de står, når de får deres uddannelsesparathedsvurdering i 8. klasse.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden