Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre,« mener Thomas Medom (SF).
Foto: Pressefoto

»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre,« mener Thomas Medom (SF).

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Aarhus stopper forsøg med omstridt målemetode

Rådmand Thomas Medom (SF) har besluttet at stoppe forsøget med UiL-metoden, der skal måle elevernes personlige og sociale kompetencer.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det skal være slut med at måle de aarhusianske skoleelevers selvtillid, kreativitet og empati.

På et møde onsdag besluttede Børn og Unge-rådmand Thomas Medom (SF) på baggrund af en evaluering, at kommunen ikke vil fortsætte forsøget med måleredskabet UiL (Udvikling i Livsfærdigheder).

»Min konklusion er, at der ikke er grundlag for at føre projektet videre. Der er blandt andet tvivl om værdien, tidsforbruget og opfølgningen på materialet,« oplyser han i et skriftligt svar til Politiken Skoleliv.

UiL-metoden har de seneste måneder vakt debat. Ideen med projektet er at skabe et værktøj, der kan styrke fokus på børnenes personlige og sociale udvikling for blandt andet at forhindre, at så mange elever bliver overraskede over, hvor de står, når de får deres uddannelsesparathedsvurdering i 8. klasse.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden