Foto: Peter Hove Olesen/Ritzau Scanpix
Nyheder

Ny evaluering af læreruddannelsen: Studerende savner at blive klædt på til forældresamarbejdet

Nyuddannede lærere er ikke godt nok klædt på til samarbejdet med forældrene. Det viser en ny evaluering af læreruddannelsen, hvor de nyuddannede læreres faglige niveau til gengæld vurderes som højt.

Nyheder
FOR ABONNENTER

Hvordan afholder man et forældremøde? Hvor meget skal man informere forældrene? Og hvordan håndterer man kritiske forældre?

Mange nyuddannede lærere oplever, at de ikke er blevet klædt tilstrækkeligt på til forældresamarbejdet på læreruddannelsen. Desuden har de begrænset erfaring med at samarbejde med andre faggrupper

Det viser en evaluering af læreruddannelsen, som Uddannelses- og Forskningsministeriet netop har offentliggjort. Her svarer under ti procent af de nyuddannede lærere, at uddannelsen i høj eller meget høj grad har bidraget til, at de kan håndtere konflikter i forældresamarbejdet og samarbejde med pædagoger og med PPR.

Den nye evaluering er den tredje delanalyse af læreruddannelsen. Og der er også positive nyheder i evalueringen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden