Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Nyheder

Nyt fag: Teknologiforståelse sættes på skemaet på 46 skoler

Undervisningsministeriet har udvalgt en række skoler til at teste, hvordan kendskab til teknologi kan blive en integreret del af skoledagen på landets folkeskoler.

Nyheder
FOR ABONNENTER

Danske skoleelever ikke kun skal lære at bruge teknologien. De skal lære at forstå den, så de selv kan skabe noget kreativt med den, lød det tidligere på året fra undervisningsminister Merete Riisager (LA).

Nu er 46 skoler ud af 140 ansøgere blevet udvalgt til at deltage i et treårigt forsøg med teknologiforståelse i folkeskolen. Skolerne, der kommer fra 32 forskellige kommuner, skal være med til at give bud på, hvordan viden om teknologi kan blive en obligatorisk del af skoledagen.

»Det er dejligt at se, at så mange skoler ønsker at blive klogere på, hvordan vi bedst forbereder vores børn på en fremtid, hvor teknologien kun vil komme til at fylde mere,« udtaler Merete Riisager i en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet.

I forsøget bliver der cirka lige mange skoler, der arbejder med henholdsvis teknologiforståelse som et selvstændigt fag og med at integrere teknologiforståelse i udvalgte eksisterende fag.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden