Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nyt fag: Teknologiforståelse sættes på skemaet på 46 skoler

Undervisningsministeriet har udvalgt en række skoler til at teste, hvordan kendskab til teknologi kan blive en integreret del af skoledagen på landets folkeskoler.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danske skoleelever ikke kun skal lære at bruge teknologien. De skal lære at forstå den, så de selv kan skabe noget kreativt med den, lød det tidligere på året fra undervisningsminister Merete Riisager (LA).

Nu er 46 skoler ud af 140 ansøgere blevet udvalgt til at deltage i et treårigt forsøg med teknologiforståelse i folkeskolen. Skolerne, der kommer fra 32 forskellige kommuner, skal være med til at give bud på, hvordan viden om teknologi kan blive en obligatorisk del af skoledagen.

»Det er dejligt at se, at så mange skoler ønsker at blive klogere på, hvordan vi bedst forbereder vores børn på en fremtid, hvor teknologien kun vil komme til at fylde mere,« udtaler Merete Riisager i en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet.

I forsøget bliver der cirka lige mange skoler, der arbejder med henholdsvis teknologiforståelse som et selvstændigt fag og med at integrere teknologiforståelse i udvalgte eksisterende fag.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden