Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
»Lederne er ikke nødvendigvis de bedste didaktikere. Lederne skal være gode til at til at holde fast i skolens værdier og stille undrende spørgsmål,« siger Claus Hjortdal.
Foto: Bo Lehm/Ritzau Scanpix

»Lederne er ikke nødvendigvis de bedste didaktikere. Lederne skal være gode til at til at holde fast i skolens værdier og stille undrende spørgsmål,« siger Claus Hjortdal.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Claus Hjortdal: Jeg er ikke enig i, at vi skal mere ud i klasselokalet

Allan Søgaard Larsen fra Ledelseskommissionen har ret i, at skolelederne skal udfordre lærerne. Men det er misforstået at tro, at det nødvendigvis skal foregå ude i selve klasselokalet, mener skoleledernes formand, Claus Hjortdal.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Vi skal lade være med at tro, at hvis der står en leder inde i klasseværelset hele tiden, så bliver undervisningen meget bedre.«

Det siger skoleledernes formand, Claus Hjortdal.

Meldingen kommer efter, at Ledelseskommissionens formand, Allan Søgaard Larsen, i et interview i Politiken Skoleliv i sidste uge opfordrede skolelederne til at komme ud af deres kontorer og gøre op med den privatpraktiserende lærer.

»Skolelederen kan altså ikke sidde inde på sit kontor. Det går ikke. Hun er nødt til at være derude, hvor hun gør en pædagogisk forskel,« sagde Allan Søgaard Larsen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden