Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Claus Fisker/Ritzau Scanpix
Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Udvalgte skoler over hele landet eksperimenterer for tiden med at forkorte skoledagen. Politiken Skoleliv har fulgt tre af dem. Arkivfoto.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

1 år med kortere skoledag: »Det er som at smøre tykkere leverpostej på brødet«

Blandt de 50 skoler, der sidste år fik mere frihed og fleksibilitet til at tilrettelægge skoledagen, har flere allerede nu gjort sig positive erfaringer.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For lidt over et år siden gav undervisningsminister Merete Riisager (LA) 50 skoler mulighed for at forkorte skoledagen.

Politiken Skoleliv talte dengang med tre skoleledere, som havde fået lov til at bevæge sig væk fra skolereformen. Særlige forløb for de dygtigste elever, mere naturfag på skoleskemaet og færre undervisningstimer var nogle af de tiltag, som skolerne ønskede at afprøve i den treårige forsøgsperiode.

Vi spørger, hvordan det er gået efter det første år.

På Nim Skole i Horsens har udfordringen tidligere været at differentiere undervisningen, så de dygtigste elever også fik noget at rive i. I løbet af det seneste skoleår har skolen lavet forløb for udvalgte elever på tværs af 4.-6. klasse i fire lektioner om ugen. Det fortæller skoleleder Lars Svendsen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden