Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Omkring 800 lærere ringer hvert år til Danmarks Lærerforenings rådgivningstjeneste for at få hjælp til at håndtere stress. Mange af dem oplever, at hårde arbejdsvilkår får lærergerningen til at virke meningsløs, fortæller konsulent for psykisk arbejdsmiljø Lars Lidsmoes.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Omkring 800 lærere ringer hvert år til Danmarks Lærerforenings rådgivningstjeneste for at få hjælp til at håndtere stress. Mange af dem oplever, at hårde arbejdsvilkår får lærergerningen til at virke meningsløs, fortæller konsulent for psykisk arbejdsmiljø Lars Lidsmoes.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Stressrådgiver: »Arbejdspresset er så overvældende, at de ikke kan lave et meningsfuldt stykke arbejde«

Det er både nyuddannede og rutinerede lærere, der rammes af stress, fortæller arbejdsmiljøkonsulent i Danmarks Lærerforening. Fælles er oplevelsen af et arbejdsmiljø, der er så presset, at lærergerningen mister sin mening.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Cirka 800 lærere ringer hvert år til Danmarks Lærerforenings rådgivning for at få hjælp til at håndtere stress.

Det er både helt nyuddannede og lærere, der har arbejdet i skoleverdenen i årtier. For nogle udspringer stressen i det private. For andre er arbejdsmiljøet den udløsende faktor.

Men en tendens er gennemgående for mange af de lærere, der bliver ramt af stress, fortæller Lars Lidsmoes, som er psykisk arbejdsmiljøkonsulent i Danmarks Lærerforening og tager imod en stor del af opkaldene.

»Grund nummer 1 til, at folk ringer, er, at de oplever et overvældende stort arbejdspres. Der er en overordnet ubalance mellem den arbejdsmængde, de har, de krav, de stiller til sig selv, og så de ressourcer, de har til at udføre deres opgaver. Simpelthen for mange opgaver og for lidt tid,« fortæller Lars Lidsmoes.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden