Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Foto: Claus Bech / Ritzau Scanpix
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kommissionsformand: Forvaltningschefer ved ikke nok om at drive skole

Skolecheferne skal tættere på driften af skolen. Det kræver, at cheferne ikke bare er generalister, men faktisk ved, hvordan man driver skole, lyde det fra Ledelseskommissionen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Skolecheferne på rådhusene bør vide mere om, hvordan man i praksis driver skole. Sådan lyder det fra Allan Søgaard Larsen, formand for regeringens ledelseskommission.

Kommissionen præsenterede tirsdag 28 anbefalinger til at styrke ledelsen af den offentlige sektor. En af eksperternes overskrifter er, at ’forvaltningscheferne skal lede driften og udviklingen af driften’.

»Vi har konstateret en tendens til, at skolelederne ofte føler sig alene. Den interesse, der burde være oppefra, er der ikke helt,« siger Allan Søgaard Larsen.

Kommissionen har i sit arbejde opdaget, at mange chefer i forvaltningerne i høj grad retter deres opmærksomhed op ad mod det politiske niveau. Det betyder, at skolelederne bliver efterladt alene.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden