Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Stefan Hermann om naturvidenskabs-strategi: Der mangler fokus på læreruddannelsen

Hvis flere elever skal få interesse for naturfag, så burde regeringen satse meget mere på at styrke de naturfaglige miljøer på læreruddannelsen, mener Stefan Hermann.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Et halvt skridt i den rigtige retning. Sådan betegner Stefan Hermann, formand for Danske Professionshøjskoler, den naturvidenskabsstrategi, som regeringen præsenterede tirsdag.

Han mener, at strategien har gode elementer, men han ærgrer sig over, at regeringen ikke satser mere på at løfte naturfagene på læreruddannelserne.

»Det er dokumenteret forfra og bagfra, at den afgørende faktor ud over forældrene er lærerne. Derfor undrer det mig, at regeringen ikke sætter mere ind på at styrke science-miljøerne på læreruddannelserne,« siger han.

Regeringens naturvidenskabsstrategi blev lanceret i Holbæk af statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) og undervisningsminister Merete Riisager (LA). Planen indeholder fem indsatsområder. Blandt andet skal interessen for naturfag styrkes på alle klassetrin; der skal laves talentforløb til dygtige elever, og så skal lærernes kompetencer styrkes med E-læring, videnspakker og en ny kandidatuddannelse på universitetet.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden