0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Kata Fonden
Foto: Kata Fonden

Amerikanske Bryan Harms er ekspert i projektbaseret læring og ansat af KATA Fonden, som støtter LEAPS i Danmark. Han oplever, at man i Danmark er meget længere end i USA med projektorienteret undervisning.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Frontløber for skemaløse skoler: Projektarbejde kræver også kundskaber

Der er ingen modsætning mellem projektbaseret undervisning og kundskabslære, mener Bryan Harms fra LEAPS, som støtter en række danske skoler, der dropper skoleskemaet til fordel for 100 procent projektorienteret undervisning.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I stedet for at få pedellen til at bygge trappen og scenen, som man skal bruge til at fremføre et Holberg-stykke, kan eleverne selv gøre det og træne deres matematiske kundskaber, når de regner geometrien omkring trappen ud.

Sådan er det allerede i Sønderborg og Esbjerg, og det er netop blevet offentliggjort, at man i Herfølge vil lave Danmarks tredje LEAPS-skole.

Eleverne på LEAPS-skolerne har ikke brug for at have et skoleskema i tasken. Tanken bag LEAPS er nemlig, at når virkeligheden ikke er delt op i fag, så skal skolen heller ikke være det, og skolerne arbejder derfor 100 procent projektbaseret. LEAPS tager med andre ord et fundamentalt opgør med den måde, som vi i årevis har været vant til at tænke skole på.

En vigtig gevinst ved den projektorienterede undervisning er, at den motiverer eleverne. Det mener amerikanske Bryan Harms, som er ekspert i projektbaseret læring og ansat af KATA Fonden, som støtter LEAPS i Danmark.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden