Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Foto: /ritzau/ Bo Lehm
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Riisager om dyk i læseresultater: Reformen har taget meget fokus

Reformens krav om bevægelse og åben skole kan have flyttet fokus væk fra læsningen, mener undervisningsminister Merete Riisager.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Skolereformens store omvæltninger kan være en af forklaringerne på, at danske elever fra 2011 til 2016 er blevet dårligere til at læse.

Sådan lød det fra undervisningsminister Merete Riisager (LA), da hun tirsdag eftermiddag var i samråd i Folketingets Undervisningsudvalg om de netop offentliggjorte resultater fra den internationale læseundersøgelse PIRLS.

»Med reformen har skolen fået en masse nye opgaver. Det tager tid at implementere mange nye opgaver på samme tid. Implementeringsforskningen viser, at implementeringen af store reformer kan medføre et dyk i de faglige resultater, men det skal selvfølgelig gerne erstattes af en efterfølgende stigning,« sagde Riisager på samrådet.

Hun pegede på, at nye initiativer som f.eks. mere bevægelse og åben skole kan have flyttet fokus væk fra læsningen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden