Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skoleledere og forvaltninger skal blive bedre til at samarbejde om data. På billedet er det de nationale test (Foto: /ritzau/ Tobias Nørgaard).

Skoleledere og forvaltninger skal blive bedre til at samarbejde om data. På billedet er det de nationale test (Foto: /ritzau/ Tobias Nørgaard).

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Sådan bliver skole og forvaltning bedre til at arbejde med data

Skoleledere og forvaltninger skal udnytte data bedre i deres samarbejde, ellers risikerer de at spilde tiden, viser en ny undersøgelse fra EVA.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når skoleledere og skoleforvaltning mødes til statusmøder, så er der ofte data på bordet. Mange data. Om alt fra trivsel, fravær, karakterer og test.

Men skoler og forvaltninger skal blive bedre til at bruge data, for ellers risikerer de at spilde tiden på en rituel gennemgang af tal, som ikke bidrager til at øge elevernes læring og trivsel.

Det er konklusionen på en ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), som offentliggøres fredag.

Her har EVA undersøgt, hvordan skoleledere og forvaltning i henholdsvis Glostrup, Furesø og Aalborg bruger data i samarbejdet om læring og trivsel.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden