Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Riisager vil sætte kritisk blik på understøttende undervisning

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Fylder den understøttende undervisning for meget i folkeskolen? Det spørgsmål rejser undervisningsminister Merete Riisager (LA), skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Ministerens melding kommer i forlængelse af en ny beregning fra ministeriet, der viser, at elever efter ni års skolegang vil have modtaget stort set lige så mange lektioner i understøttende undervisning som i dansk. Alle andre fag vil barnet have modtaget færre lektioner i.

Derfor er der brug for et »kritisk blik« på timefordelingen, mener ministeren:

»Regeringen har fokus på at styrke den praktiske faglighed, teknologi og naturfag. Når man kigger på de fag, falder blikket på, at der er ganske mange timer afsat til understøttende undervisning. Det fylder meget og er en relativt tung post – også i forhold til f.eks. dansk. Det er tankevækkende,« siger hun til Jyllands-Posten.

Riisager mener, at den understøttende undervisning kan være med til at gøre skoledagene for lange.

På Christiansborg vil både SF og Konservative gerne være med til at se på skoledagens længde, mens Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti og Venstre afviser at se på timefordelingen nu.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Forsiden