0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

I 6. klasse har det en lille effekt i matematik, hvis lærerne er uddannet matematiklærer. (Foto: /ritzau/ Johner Images)

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Million-sats på kompetenceløft får næppe stor effekt

Der bliver brugt millioner på efteruddannelse for at sikre, at lærerne har de rette fagkompetencer, men ny forskning viser, at linjefagskompetence stort set ikke har effekt på elevernes læring.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Et storstilet sats på at løfte lærernes kompetencer kan vise sig kun at få beskeden effekt på elevernes læring.

Med aftalen om skolereformen blev det besluttet, at 95 procent af undervisningstimerne i 2020 skal varetages af en lærer, som har linjefag eller lignende kompetencer i faget. Og for at realisere målsætningen blev der afsat 1 milliard kroner til et løft af lærernes og pædagogernes kompetencer.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden