Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ekspert om bevægelse i skolen: Det gælder ikke om at tælle minutter

I stedet for at fokusere på, hvor mange minutter eleverne bevæger sig, bør vi fokusere på, om bevægelsen bliver en del af undervisningen i de boglige fag, og om det har betydning for eleverne læring. Det mener Andreas Rasch-Christensen, som er ekspert i folkeskolen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Min fuldstændig klare faglige pædagogiske vurdering er, at det er relativt uinteressant, hvorvidt børn og pædagoger og lærere vurderer, at der er præcis 45 minutters daglig bevægelse.«

Sådan lyder budskabet fra Andreas Rasch-Christensen, ekspert i folkeskolen og forsknings- og udviklingschef ved VIA University College.

I stedet for at tælle minutter bør fokus i højere grad være på, i hvilken form bevægelsen implementeres i skoledagen, mener han.

»Det interessante er, hvorvidt krop og bevægelse er en integreret del af undervisningen og de pædagogiske aktiviteter. Og om det så rent faktisk betyder, at eleverne trives bedre og lærer mere,« siger han og tilføjer:

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden