Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pædagog i skolen: »45 minutter er lang tid«

Pædagoger oplever at blive brugt til at lappe huller, når der mangler lærere i skolen.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Jeg har en oplevelse af at blive kastet lidt rundt,« konstaterer Maj-Britt Larsen Duedal.

Hun er pædagog på Skovvangskolen SFO i Hammel, og her oplever hun tit at få tildelt opgaver, som ikke matcher hendes kompetencer.

Maj-Britt Larsen Duedal har 12 lektioner i indskolingen, men timerne bliver tit omlagt fra at være lektioner, hvor hun indgår i et team, til at være lektioner, hvor hun underviser helt alene.

»Man går ind til nogle børn, hvor man måske kender halvdelen af dem. Resten kender man slet ikke. Jeg plejer at sige, at 'nu får de den ondeste vikar', for så ved de godt, at det nok ikke passer, og så prøver vi at få timen til at lykkes,« siger Maj-Britt Larsen Duedal og erkender, at det godt kan være »frustrerende.«

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv os gratis i 14 dage

Få adgang til Politiken Skoleliv med et gratis prøveabonnement

Ja tak

Forsiden