Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:

Skoleleder: »Lærer-fagligheden er for spinkel til at løse alle opgaver«

Mens en del skoler bakser med at implementere samarbejdet mellem lærere og pædagoger, ser det ud til at lykkes på Ny Hollænderskolen på Frederiksberg. Og ifølge skolens leder er opskriften simpel.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Lærerne og pædagogerne respekterer hinanden. Og så kan de se fidusen i hinandens fagligheder.

Det er ifølge Christina Aalling Wolff den simple hemmelighed bag et godt samarbejde mellem lærere og pædagoger. Hun er skoleleder på Ny Hollænderskolen på Frederiksberg, hvor team 3.C for nylig blev nomineret til Politikens Undervisningspris – netop for det gode samarbejde mellem lærere og pædagoger.

»Det fungerer, fordi de accepterer, at de ikke kun har dem i skolen for at lære dansk eller stå for SFO’en. De har fået øje på hinanden og hinandens faglighed. Alle vil jo altid i en eller anden udstrækning have en idé om, at deres eget fag er det vigtigste, men det er man nødt til at komme ud over,« siger Christina Aalling Wolff.

Hun mener, at de tre vigtigste opgaver i folkeskolen i dag er personlig udvikling, social trivsel og de fagfaglige fag.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden