Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rani Hørlyck er nomineret som Årest dansker. Foto: /ritzau/Casper Holmelund Christensen

Navne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Skoleleder er nomineret som Årets dansker

Navne
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Rani Hørlycks arbejde som skoleleder på Søndervangskolen i Viby har vakt så meget opsigt, at hun nu er blandt de ti nominerede i Berlingskes afstemning ’Årets dansker 2017’.

På Søndervangskolen er 98 procent af eleverne tosprogede, men på ti år er det lykkes Rani Hørlyck at hæve elevernes karaktergennemsnit, mindske elevernes fravær og lærernes sygefravær og øge elevernes trivsel. Og det er netop den indsats, som hun nu er nomineret for.

»Hvor mange taler om at løse problemet med og på de såkaldte ghettoskoler, er Rani Hørlyck en af dem, der gør noget ved sagen – ude i den konkrete virkelighed,« hedder det i Berlingskes motivation, hvor Rani Hørlyck også fremhæves for en »konsekvent ledelse, klare mål og klar kommunikation.«

Politiken Skoleliv besøgte Rani Hørlyck og hendes skole i septmber. Det kan du læse mere om her:

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden