0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Debat: Hyppig kedsomhed kan føre til mistrivsel

En elev, som keder sig, lærer mindre og dårligere end en, der ikke gør. Derfor bør de pædagogiske alarmklokker ringe, når det kommer til hyppig og længerevarende kedsomhed, skriver Jannie Moon Lindskov, der er direktør i Dansk Center for Undervisningsmiljø.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Er det sundt at kede sig? Både ja og nej. Kortvarig moderat kedsomhed er en ubehagelig følelse, der fortæller os, at vi spilder tiden. Og det er jo en god besked at få i tide. Hyppig og længerevarende kedsomhed er derimod udtryk for en mild form for mistrivsel, hvor følelsen ignoreres, og vi ikke er i stand til at handle på beskeden. Og så begynder problemerne.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu

Forsiden