Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Debat: Store skoler kræver meget af skolebestyrelsen

Det kræver en professionalisering af arbejdet, hvis skolebestyrelserne for store skoler skal fungere, skriver Emilie Sloth fra Glostrup Skole.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Som skolebestyrelsesformand for én af Danmarks største skoler, Glostrup Skole, er jeg enig med formanden for Skole og Forældre i, at det er en udfordring at være en skolebestyrelse for en skole med over 2.000 elever.

Det kræver en professionalisering af bestyrelsens indsats, hvilket vi har arbejdet på i de seneste 1-2 år. Vi begynder nu at kunne mærke effekterne af den øgede struktur, vi har skabt omkring skolebestyrelsens arbejde, mere effektive møder, tydelig kommunikation og ikke mindst inddragelse og samarbejde med alle aktører omkring skolen.

Emilie Sloth, privatfoto

Emilie Sloth, privatfoto

Men vi er ikke i mål endnu. Der er fortsat meget at tage fat på. Startskuddet til noget af dét, som jeg forventer, kan komme til at betyde rigtig meget for Glostrup Skole som én samlet skole, fandt sted i forgårs ved en workshop i skolebestyrelsen.

Her lagde vi rammerne for udvikling af en ny vision for skolen. Selve skabelsen af visionen skal finde sted på et stormøde den 30. september, hvor vi inviterer alle eleverne, forældrene, medarbejderne, lederne, forvaltningen, politikerne, institutionerne og erhvervslivet i Glostrup til at være med til at sætte deres præg på visionen.

Vi har også oprettet et netværk for store sammenlagte skoler på Sjælland, hvor vi mødes to gange om året og høster frugterne af hinandens erfaringer (læs mere her).

Jeg er fortrøstningsfuld, for jeg kan mærke, at det går i den rigtige retning.

Deltag i debatten - send dit indlæg til debat.skoleliv@pol.dk

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs mere:

Forsiden