Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skoleliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Undersøgelse: Nytænkning af fysiske rammer giver mere bevægelse i skoletiden

Boldbaner og haller appellerer til de børn, der i forvejen er aktive, mens nytænkning af de fysiske rammer kan appellere bredere, viser ny undersøgelse.

Skoleliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Klatrenet, aktive udfordringer på ganggulv og højdeforskelle i skolegården får børn til at bevæge sig markant mere i skoletiden end de mere klassiske faciliteter som eksempelvis boldbaner og haller.

Det viser to nye store studier af 13 konkrete projekter for modernisering af skolers fysiske rammer.

I et samarbejde mellem Lokale og Anlægsfonden, Foreningen Realdania og Kræftens Bekæmpelse – projektet Drøn på Skolegården – er skolegården på syv skole blevet moderniseret. Elevernes aktivitet i skoledagen er blevet målt med en GPS af forskere på Syddansk Universitet, og evaluering af indsatsen viser, at eleverne bevæger sig 10 minutter mere om dagen, efter skolerne er blevet renoveret med fokus på fysisk aktivitet.

Eleverne i alle folkeskolens klassetrin skal bevæge sig i gennemsnitligt 45 minutter i løbet af hver skoledag.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Skolelivs abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler på Skoleliv, kan du få et godt tilbud til dig eller din arbejdsplads her

Få et tilbud

Forsiden